CASTROL - световен лидер в смазочни материали за вятроенергия
Водена от подкрепата на различни правителства, вятърната енергия се разраства бързо от 2000 г. насам. В резултат на това глобалното търсене на смазочни материали във вятърната енергийна индустрия се увеличи в съответствие с нарастването на общия инсталиран капацитет на вятърна енергия.
С развитието на индустрията правителствата постепенно премахват паричните стимули и наблягат на подкрепящото законодателство като цели за възобновяема енергия, приоритет на мрежата и разпределение на земя. Вследствие на пандемията от COVID-19 правителствените политики за бърз старт на икономиките ще окажат по-голям натиск върху финансите; това може да ускори постепенното премахване на паричните стимули. Индустрията ще трябва да се научи да стои сама.
За да научите повече за този променящ се пазар, Влезте в нашия наскоро проведен уебинар, Перспективи за търсенето на смазочни материали за вятърни турбини в настоящата икономическа среда.
В момента OEM производителите изпитват трудни пазарни условия поради постепенното премахване на субсидиите. Senvion, немски производител на вятърни турбини, подаде молба за банкрут през април 2019 г. Nordex наскоро обяви сливане с испанската компания за възобновяема енергия Acciona Windpower. На развиващите се пазари Suzlon – най-големият OEM по отношение на кумулативния капацитет, инсталиран в Индия – сега е на ръба на фалита. Капиталовите разходи за проекти за вятърна енергия също са намалели с 10% до 15% след прехода от преференциални тарифи към обратни търгове.
Секторът на вятърната енергия е доминиран от няколко глобални играчи и връзките с OEM стават все по-важни. Базата за доставки на смазочни материали, използвани във вятърни турбини, също е до голяма степен консолидирана в ръцете на няколко ключови компании. Глобални големи компании като Castrol, ExxonMobil и Shell присъстват на почти всички пазари. Проучването показва, че Castrol е световен лидер на пазара на смазочни материали за вятърна енергия с отпечатък на доставките, обхващащ всички основни региони.
„За да успеят в този бизнес, доставчиците трябва да имат доказан опит в продуктите, отговарящи на изискванията за производителност на OEM, способността да демонстрират спестявания на разходи и обвързване на OEM“, коментира Милинд Фадке, вицепрезидент, енергетика в Kline. „Castrol е лидер на пазара благодарение на силното продуктово портфолио и връзките с OEM производители като Vestas и Siemens Gamesa, което дава на компанията достъп до техния бизнес с първо пълнене и гаранционно пълнене. Това дава на Castrol силна позиция в Европа, Северна Америка и Индия, заедно с глобална лидерска позиция.“
Srikanth Visvanathan, глобален маркетинг директор за Castrol Commercial Vehicles and Industrial, казва: „Нашата водеща позиция във вятъра, с 33% от пазара, отразява нашия ангажимент да предоставяме иновативни смазочни материали и сервизни решения. С BP и нашия филиал Onyx Insight ние можем да осигурим подобрена ефективност, по-малко време на престой и по-ниски равни разходи за енергия за нашите клиенти.“